May 25, 2017

#2#2017


sepanjang segala perjalanan yang ada , aku dah buat 2 benda yang lebih kurang sama.Dan menghadap noktah yang hampir serupa.

1. aku kejar balik masa silam aku.Aku harap segala pengalaman yang ada boleh aku baiki balik dan kejar apa aku nak
Tapi tak.Ia makin teruk dan teruk.Sampai masa ini, aku tak boleh bak betulkan balik apa aku buat.Sebab aku harap ia happy ending.Tapi tak sebenarnya.Ada sebab ada perkara yang tak perlu diusik.

2.Aku kembali menjenguk apa perkara yang aku dah lepaskan.Dengan harapan, ia mengajar aku melepaskan lebih baik ( ianya bukan total melepaskan sebenarnya ,ia macam bukan peluang atau dalam kata lain, takdir kau ,- tapi yang ini kau terima ) .Tapi sebenarnya ianya juga satu kesilapan.

Sebab itu mereka ( yang aku gelarkan untuk kaum yang bernasib baik juga seteru aku ) tak memandang ke belakang.Mereka hanya kedepan dan kedepan sampai satu tahap Tuhan dah tentukan noktah.

Dan aku, aku dah tamat di sini tanpa bergerak, tanpa memecut, dan aku takde sebab nak kedepan sebab segala masa silam yang ada , menghantui aku untuk gapai segalanya.

Macam yang Barry Allen  buat.
Dan dalam konteks hubungan masa , ada sesuatu yang tak perlu dikacau sebab menghasilkan kesan paradoks.

Untuk betulkan balik semua ni.
Aku kena tekad lupakan semua dan jalan ke depan.
Sakitnya tak terkatakan.
Cuma aku kena kuat & berpura kuat.

No comments: