Apr 18, 2012

entri ikut mood 5 : kalaulah aku boleh senyum bila asid disimbah kat muka aku.

Aku dah mula rasa gian nak menulis sejak aku bahan bacaan blog aku dah bertambah.Rasa macam banyak sangat yang nak aku taip.Dalam 24 jam minda aku berpusing menghabiskan sisa hari aku, Ada dua atau tiga perkara yang kau rasa aku patut tules kat blog usang ni.Tapi bila tangan aku dah sedia nak tekan satu huruf kat keyboard, secara automatik aku lupa semua benda yang nak aku tules.Aku jadi blank.Itu yang aku rasa aku patut stick pada tules cerpen je pasal plot yang aku nak tules tak lari , daripada aku nak menaip mengikut apa yang aku fikir hari².

Tahun 2012.

Hampir masuk empat bulan ni serius aku rasa miserable gila dalam 20-an hidup aku.Aku tak boleh nak kata ' the most miserable' sebab mungkin yang mendatang ni lagi perit buat aku tapi untuk lima bulan pertama ni, memang sakit sikit lah.

Beza dengan insiden yang jadi kat aku sebelum-sebelum ni.Kira masa aku menules kat blog ni dulu yang mungkin hidup aku teruk sangat, banyak sangat konon yang nak diluah sampaikan aku sendiri tak paham apa yang aku tules.Senang cakap, it just imagination aku yang nampakkan semua benda teruk.Sebab aku hardthinker.Aku tak boleh berhenti berfikir.

Tapi bila benda sebenar jadi kat diri aku, aku tak rasa macam benda tu semua teruk nak mampus dan aku dah tak rasa setiap insiden kena tules kat blog.Ini bukan diari aku.Aku nak jadikan platform ni sebagai apa yang patut aku war-warkan dalam minda aku.Berat rasanya bila macam² isu dalam kepala hotak tapi tak boleh nak discuss dengan orang lain.Tapi belum sampai masanya lagi sebab aku tak cukup pengalaman nak menules secara serius.Mungkin dalam beberapa tahun lagi jika blog ni panjang umur.

Dan satu lagi aku rasa , memang aku kena cari sifu yang boleh ajar aku senyum bila orang buat tahi kat kita.Seriously , kalau ada yang boleh ajar.

4 comments:

TheNewMe Overrated said...

Saya mahu cuba, boleh?

KiD said...

boleh cik erica.hahah

TheNewMe Overrated said...

*terharu*

Caranya boleh rujuk semua ajaran Joker - The Dark Knight.

Ok, bad joke.

Mungkin kita harus mengopi bersama dan biar aku tunjuk dunia tak sesuram mana. Mahu?

KiD said...

erica -
aku tak sekuat emosi joker,tak berpengtahuan tinggi dan LOSER.
Heh,jauh nak sampai level tu.
Mengopi? Hahah.bahasa aku -mengeteh.