Jan 26, 2012

benda simple yang aku susah nak faham.

ni gambar member aku .kalau berminat sila tinggalkan nombor telefon.dia ni straight.



kadang aku memang banyak sangat tak faham dengan situasi,tentang benda ² biasa yang berlaku seharian dalam hidup atau benda stereotaip yang kita nampak daripada setiap orang secara rutin. Jenis yang tak alert orang kata.Atau biasa orang panggil ' lambat tangkap '.

Memanglah kalau kau tengok orang makan nasik,secara automatik kau akan cakap dia makan nasik.Simple sangat untuk judge kan? Tapi yang kita mungkin tak nampak adalah 'sebab'.Betul ke dia makan nasik sebab lapar ? Atau mungkin dia ada sebab lain yang kita tak tahu.Itu perkara biasa yang jadi pada aku.Judge orang terlalu cepat dan simpulkan sesuatu terlalu cepat.

Bila kau dah mula hidup dengan banyak watak kadang jadi pening, jadi tension mana satu yang kau nak bawak kat tempat yang betul.Dan jugak bila kau sendiri tak faham tentang perasaan atau taraf kau sendiri.Aku rasa aku mungkin tak jadi risau , tak jadi pening kalau aku hidup secara tipikal yang aku tak suka.Hidup macamana orang pikir kau macamana.Tak payah nak buat pilihan lain.Tapi , aku tak nak hidup macam orang pandang aku.Sebab orang nampak aku ni loser.Aku memang tak nak.#.