Aug 18, 2011

Atan,cinta monyet dan Milah.

Nama aku Atan.Nama glamour aku Atan the handsome boy.Umur aku sekarang dah mencecah 20 tahun.Aku rasa dah lama sangat aku hidup kat dunia ni.Aku masih lagi bujang atau dalam bahasa jawanya single.Masih tidak berpunya dan aku juga masih teruna.Ramai kawan² aku yang sudah berpunya dan berkahwin.Tak kurang juga yang dah beranak pinak.Comel anak² diaorang.Macam muka aku.Tapi apakan daya.Aku masih lagi tidak bertemu jodoh.

Aku bekerja di kampung sebagai pemetik kelapa.Ramai yang mahu menggunakan khidmat aku sebagai pemetik kelapa.Bukannya aku berlagak atau riak tetapi aku boleh kata yang aku adalah salah seorang pemetik kelapa yang terhandal dikampungku.Semua mengenaliku jika aku berjalan di seluruh kampung.Budak² kecil pun boleh kata semua mengenaliku.Nama aku disebut-sebut oleh penduduk kampung dek kehandalanku."Atan handsome ! Atan handsome! " Kata mereka.Okay,abaikan handsome tu.Mereka panggil aku Atan je.Tapi hakikatnya aku memang handsome.Serius tak tipu.

Walaupun aku masih teruna dan suci,aku juga mempunyai perasaan seperti kawan² ku yang lain.Aku ada menaruh hati pada seorang gadis kampung.Sudah lama aku ingin mendekatinya tetapi tidak pernah berjaya.Nama gadis tersebut Jesika Abah Kau atau nama kampung beliau Milah.Aku tahu ,nama nya tidak sedap.Aku sendiri tergelak berguling-guling ketika kali pertama mendengar nama tersebut.Tapi rupanya tidaklah sekampung nama nya.Dia adalah gadis yang amat lawa.Lawa sikit daripada Irma Hasmimi.

Hari ini ,aku sudah nekad untuk mendekati nya.Sekian lama aku mengusha tetapi tidak dilayan.Tidakkah dia tahu aku yang paling popular di kampung ini.Tidak bangga kah jejaka sekacak aku ingin mendekati beliau.Surat cinta berbunga-bunga yang kutulis telah lama ku simpan.Bauan bedak harum sundal malam ku letakkan ke dalam sampul surat ini sudah sebati di dalam.Surat ini sudah begitu lama aku tulis.Aku pendamkan.Sudah hampir dua tahun aku simpan.Tetapi hari ini aku akan beri surat ini padanya bersama-sama ayat² cinta yang aku belajar ketika aku menonton sinetron drama indon.

Aku sudah nampak kelibatnya daripada jauh.Bersama seorang lagi kawannya iaitu Melah.Aku cukup benci dengan kawannya itu kerana mukanya terlalu buruk bagiku.Tidak secantik Milah.Jauh panggang daripada api bak kata orang putih.Mereka berpisah sebaik sahaja sampai di rumah Milah.Milah masuk ke dalam tanpa menghiraukan aku yang berada tidak jauh daripadanya.Tapi aku sudah nekad.Aku teruskan saja niatku.Aku menunggu di tepi tingkap biliknya untuk menghadiahkan sepucuk surat yang menyatakan perasaaanku.

Sebaik saja Milah masuk ke bilik,aku sudah bertenggek di atas tingkap biliknya yang terbuka luas sambil membaca syair punjangga yang dikarang oleh Rani Mukeji.' Oh,Milah jika kau sanggup terima aku yang hensem ini,akan ku hadiahkan kapal titanic buatan nepal kepadamu' .

Serentak dengan itu Milah menjerit dengan kuat memanggil emaknya ," Mak !!! Tolong !!!" Jerit Milah dengan kuat dan gedik.

" Ya,Milah.Mak datang ni " Sebatang penyapu digengaman emak Milah.

" Mak!! Monyet Pak Salimon kacau milah lagi! " Jerit Milah lagi dengan nada gedik menggoda.Aww.

" Berdebah punya Monyet! Berambus kau!! " Aku dibaling dengan penyapu dan dihalau.Belum sempat lagi aku nak tunjuk fak pada emak si Milah.


Sudah kali ke lima belas aku direject sebegini.Inikah cinta monyet yang mereka kata kan?.Tak guna.Mentang-mentanglah aku monyet.Hina sangat ke? Aku juga memiliki perasaan.Aku hensem apa.Ptuih!

6 comments:

Hans said...

aku dah agak ini mesti monyet lepas dia kata dia pemetik kelapa
tapi 20 tahun ekk
lama umur dia
hehehe

mr edz said...

jangan monyet jangan.. kata sang kancil kepada sang monyet

- zuriey - said...

hahaha..org tak ska nak buat camne..

KiD said...

hans - monyet tua.
mr.edz -sang kancil tak hensem.
zuriey - monyet tu hensem apa.dasar manusia berlagak.huh.

sameon kasirun said...

hahaha..dan3 makwe halmi join gak yek..haha fak fak fak hehe

KiD said...

sameon kasirun-mana boleh dia sorang je.aku jeles.