Jul 13, 2011

white hair on my head


.baru dua hari lepas aku ke kedai untuk gunting rambut.Aku rasa rimas nak mampus kalau rambut aku dah mula panjang.Rasa macam seekor angsa mengawan duduk atas kepala.Rambut aku pulak bukan jadi automatik rebonding bila dah lebat tapi jadi macam timbunan sampah yang kusut.Memang rambut aku tak mengizinkan aku untuk menyimpan beliau.Jadi aku memang akan potong rambut bila dah panjang.Masa tengah potong tu,rambut aku jatuh ke bawah,aku macam terkejut tengok ada helaian rambut berwarna putih."Uban!?watteheavun ? " kataku dalam hati dengan nada ghairah terkejut.Aku rasa semalam aku muda lagi.Umur aku baru je 20 lebih belum lagi cecah 30.Aku tak kahwin lagi dan aku masih ingat lagi nama teman sperma ku semasa aku berjuang untuk hidup dulu.Mungkin aku terlalu banyak berfikir.Macam² benda yang aku fikirkan.Aku rasa hampa sekejap.Aku rasa aku tak dapat terima kenyataan yang aku ada uban berwarna putih.Kalau warna oren takpa lagi.Boleh jugak aku berlagak kat member aku yang aku mungkin jadi macam ichigo dalam kartun bleach tu.Aku pun kira balik perjalanan hidup aku.Rasa sekejap sangat.Aku dah banyak buang masa sepanjang aku hidup ke hari ini.Banyak benda aku terlepas,banyak benda aku terlupa dan aku rugikan sepanjang masa tu.Aku rasa masuk harijadi aku akan datang,aku kena atur balik jadual hidup aku.Haih~...

No comments: