Jul 12, 2011

ujibakat mencari penyanyi lebih lawak daripada raja lawak.




Aku salah seorang peminat raja lawak yang sekian lama main kat asteroit tu.Cuma maharaja lawak je yang aku tak tengok live sebab aku tak ada pakej asteroit warna yang kena beli lain.Tapi aku tetap tengok jugak.Cuma aku tak mengundi je.Tak ada makna nak bazirkan duit kat orang yang kita tak kenal.Itu termasuklah akademi pantastika yang kononnya best sangat sampai ramai yang perabis duit dan tisu semata-mata nak tengok bakal artis diaorang menyanyi dan keluar membawa beg kosong.Aku biasa tengok rancangan realiti TV yang terancang ni pada peringkat audition je.Yang masuk part terpilih nyanyi tiap² minggu tu aku tak tengok.Sampai member aku pun cakap : "Kid,kau tak layan ke rancangan nyanyi² ni?Ketinggalan zaman lah kau.Jahil nak mampus.Tak remaja langsung.Tak 1Malaysia lah"
OK.member aku cakap sikit je.Yang panjang² kat belakang tu aku tambah.Kalau kauorang rasa raja lawak tu tak cukup lawak,cuba tengok audition menyanyi.Mesti confirm gelak tengok gelagat orang MY(terutama melayu) yang rasa tak sedar diri langsung yang umur masing² dah menyembah bumi dan suara ibarat katak kena sula.Kalau rasa suara tu tak sedap,tak payah lah datang daripada planet marikh semata-mata nak cuba nasib jadi artis.Apa,jadi artis tu bagus sangat ke? Banyak² profesion,itu jugaklah yang dipilih.Sampai ada yang berebut , menangis-nangis ,yang terberak pun ada semata-mata nak bergelar penyanyi atau artis.Masa itu dah tak kira dah agama ke bangsa ke apa ke,janji terpilih.Nampak sangat mentaliti orang melayu ni senang dipengaruhi.Aku bukan kutuk ke apa,ini memang dah realiti.Yang macam badut lagi ramai.Memang jadi bahan gelak juri dan penonton je.Lepas tu dah tak terpilih,keluar bilik audition marah² juri kata dia tak bagus.Cermin diri dulu lah.Jangan nak harap sangat benda² macam tu nak berjaya.Maksiat semua tu.Paling aku tak paham,orang gila pun boleh daftar masuk.Janganlah nak sangat masuk audition menyanyi pasal kau nak popular.Jadi bahan untuk kayakan syarikat tu adalah.Lepas tu? boleh bawak mati? Yang aku paling gelak rancangan menyanyi untuk orang tua.Memang tak sedar diri.Tapi lawak.Haha.

2 comments:

pjah said...

hahaha..yang tak leh blah program untuk orang tua nyanyi..ape cer..kubur kate mari..rumah kate pergi..
buat amal ibadat banyak lagi bagus..

KiD said...

pjah--memang tak sesuai kan.