Jul 25, 2011

manusia mencari hero.




Kalau kau adalah seorang yang addicted dengan kamen rider macam aku,kau mesti ada terpikir kenapa manusia teruja bila ada hero ,bila ada penyelamat,bila ada seseorang yang melindungi insan yang lemah.Kat jepun mungkin diaorang terlalu taksub dengan hero ni (bukan hiro mishima) dan ideologi penyelamat manusia ni sampaikan setiap anime atau fiksyen diaorang berkisarkan tentang ini.Barat pun sama.Superman,wonderwoman,iron-man dan macam² lagi.Tapi sebenarnya mana hero kita yang kita damba kan tu? Maksud aku di dunia nyata.Negara² yang diserang israel,yahudi.US dalangnya konon datang sebagai hero.Bersengkongkol untuk hapuskan umat islam.Dan bila ada umat islam yang berani memberontak,dihukum dan dikecam sebagai penganas.Masyarakat kita percaya yang membela islam,yang sanggup bermati-matian menegakkan syiar islam sebagai pengganas.Mengapa mereka ni sebagai umat islam dihukum macam tu? Mengapa kita sanggup percaya pada kata sebuah negara yahudi yang kita sendiri tahu mereka menipu? Dan kita duduk di sebuah negara yang pemimpinnya kata negara islam,mengamalkan cara pimpinan daripada amerika percaya apa yang dibawa untuk menerajui kita adalah betul.Aku tak suka ada demo.Serius aku tak suka tapi sedih bila rakyat yang datang untuk melepaskan ketidakpuasan hati mereka dilayan seperti seorang penjenayah.Mana letaknya sifat manusia sekarang? Aku dah rasa macam duduk di sebuah negara yang demokrasi dan islamnya tak lebih daripada perkataan yang boleh dibangga²kan.Yang berlagak hero? Orang yang mendatangkan susah pada rakyat sendiri.Orang yang kononnya nampak baik depan media.Kalau itulah kita anggap hero,sampai bila² kita tak rasa selamat.

*Mood baru lepas tonton gundam 00 buat kali kedua.Kalaulah aku ada exia.

2 comments:

mr edz said...

aku suka nengok hentai hahahahha

KiD said...

sama lah.haha.