Jul 31, 2011

entri ikut mood 3 : Buang.




Mira : Jom ambik gambar ramai² ! Jom Zami!

Zami :Tak nak.Aku tak suka bergambar.

Mira : Kenapa? ni kan untuk kenangan.Kita bukan selalu jumpa.

Zami : Aku tak suka bergambar dan simpan gambar sebab aku tak suka memori.

Mira : Bukan ke memori mengajar kau.Benda penting dalam hidup kau.

Zami : Memang.Tapi memori aku banyak yang tak seronok.Sampaikan aku rasa nak buang
semua dan cipta yang baru.

Mira : Aku tahu semua orang ada memori buruk.Tapi ia tetap memori kan?

Zami : Aku tak suka aku ada dalam memori seseorang.Aku tak rasa benda tu perlu.

Mira : Siapa kau kalau kau takda memori.Kau boleh hidup macam biasa ke? Kau boleh jadi
Zami yang sekarang ni?

Zami : Okaylah.Tapi aku tak jamin aku simpan gambar tu.

# belajar melepaskan semua benda bukan senang.Ironinya ,aku buat lagi kali yang ke -3.

Selamat berpuasa.

>Dialog dan watak hanya rekaan semulut-mulut.

No comments: