Jul 17, 2011

belajar membuat reaksi muka lagi susah daripada buat bom.






Bagi aku dulu waktu aku adalah seorang loser,seorang budak yang takda life,aku adalah seorang yang amat sombong bagi yang tak kenal aku.Salah satunya sebab aku takda reaksi muka.Aku tak pandai memperlihatkan apa² reaksi macam marah,sedih dan sewaktu dengannya.Kecuali kalau aku jumpa doktor gigi atau apa² yang berkait dengan doktor.Memang reaksi takut tu jelas terpampang sebab aku memang trauma dengan segala jenis doktor termasuk doktor cucuk sendiri.
Tapi aku berusaha jugak belajar untuk membuat reaksi muka walaupun susah.Aku mengaku yang aku tak pandai buat bom seperti tajuk yang aku letak kat atas tu tapi aku rasa memang susah gila untuk belajar mereaksikan muka kalau dah sejak azali muka aku dah macam babun kesepian.Mungkin dulu aku tak hensem jadi aku tak jangka orang akan pandang muka aku walaupun aku buat muka teruja nak mampus.
Sampai sekarang,aku masih ada masalah untuk bereaksi secara normal.Kadang² aku masih lagi tak tahu nak buat reaksi muka pada keadaan tertentu.Perlakuan dan reaksi muka aku pun kadang² ikut mood.Kalau aku rasa betul² nak ketawa,baru aku akan nampak riang kanak² ribena sikit.Kalau tak,muka aku membatu dan membuatkan sesiapa yang lihat rasa nak tumbuk tanpa sangsi dan ragu².

3 comments:

Anonymous said...

What do you mean?

Encik JI said...

buat bom lg susah :)

KiD said...

encik ji-aku tak pernah lg buat bom.:-P