Jul 3, 2011

aku gelak bila tengok cerita cinta.

Aku bukannya tak pernah tonton cerita cinta langsung,aku layan twilight walaupun aku pelik tengok reaksi bella tu macam orang hisap dadah.Aku layan lagenda budak setan walaupun tak ada pun setan berlakon dalam tu.Farid Kamil adalah.Aku jugak layan sesetengah cerita korea dan cinta si penggali kubur.Bukannya aku tak suka sangat cerita cinta ni tapi aku bukan penggemar cerita genre ni.Aku takda rasa terkilan atau rasa nak bunuh diri gantung dalam rumah lepas tu tampal topup banyak² dalam bilik kalau aku tak tengok pun.Yang jadi masalah bila semua cerita nak dijadikan cerita cinta.Kalau aku tak menyumpah tengok babak cinta,aku gelak.Sebab kadang² cinta boleh jadikan seorang tu nampak macam bodoh atau dalam kata lain memang bodoh.Terutama cinta orang melayu ni.Kahwin sebelum kahwin tu dah jadi macam biasa lah.Negara maju kan.Mesti nak macam US.Babak² yang terlalu cliche dalam setiap filem atau drama.Jarang cerita cinta ni boleh jadi kreatif.Itu filem,drama.Tak kisahlah sebab mesti ada jugak penonton yang nak tengok sambil sediakan tisu nak nangis.Kalau pasangan couple pulak,terus terang aku kata ,aku geli nak tengok walaupun diorang rasa yang diaorang tu pasangan secoli yang happily ever after.Filem cinta yang aku tengok tak gelak dan aku rasa boleh tahan ialah filem sepi.Baru ada cara nak tarik peminat.Drama cinta tv3? baik aku tengok presiden jepun berucap.

No comments: