Jun 29, 2011

aku memang tak suka berkongsi sesuatu yang gembira.

Aku suka dengar cerita orang lain,tak kira lah cerita apa pun.Melainkan kau nak cerita kat aku yang kau suka buat maksiat,memang aku panggil obama belasah kau.Tapi aku tak suka bergelak ketawa benda yang gembira bagi kau je.Maksud aku ,contohnya tadi kau dapat tawaran kerja/belajar yang best lepas tu kau cerita kat orang lain dengan nada berlagak nak mampus,
"wei,kawan² tadi kan aku dapat tawaran kerja jadi perdana menteri.Best tak aku?" atau

"wei,gang,tadi aku dapat tawaran belajar kat luar negara.Kat israel.Jurusan P.H.d.wtf metafizik.Cerdik nak mampus kan aku?"

Pasal apa aku tak suka? Aku jeles.Itu je yang aku mampu nak tulis.Bukan apa,kalau kau dah ada benda bagus dalam hidup kau,rilek sudah.Chill je.Enjoy je hidup yang kau ada.Tak payah nak cerita sangat kat orang lain dengan berlagak ,pasal rezeki tu Tuhan yang bagi bukan dengan usaha kau je.OK ,mungkin lah aku diam je bila dengar benda² macam tu depan mata tapi dalam hati aku memaki tau tak?Kalau nak cerita kat aku pasal benda² sedih contohnya pasal kucing kau meninggal tercekik telefon bimbit jiran sebelah,OK.Aku pendengar setia.Tapi kalau bab baru putus cinta memang aku tak nak dengar.Aku tak tahu nak cakap macam mana pasal dalam hati aku gelak.

No comments: