Jun 21, 2011

aku bukan nobita.

Semalam aku memang tak boleh nak tidur.Pusing kiri ,tak mengantuk.Pusing kanan pun sama jugak.Sampai bawah katil aku baring pun,mata masih tak boleh pejam.Jadi aku bazirkan masa tidur aku dengan berangan.Aku ni jenis yang kuat berimaginasi.Aku pikir apa yang akan jadi pada hidup aku lepas ni.Ntah macamana aku boleh ke part yang aku akan bercinta dengan orang yang aku pernah aku kenal.Lepas tu kahwin.Tak lama lepas tu aku dapat anak.Anak perempuan.Aku tiba² terpikir yang aku aku ada naluri jadi bapak orang.Lepas tu aku lalui detik² jaga anak.Memang susah.Sampai masa anak aku dah besar, dah macam² nasihat aku bagi.Dia dah pandai nak cari² boyfren.Masa tu pulak lah pandai² nak keluar rumah.Nak melawan cakap aku.Aku pun bengang jugaklah.Dah penat² aku berimaginasi besarkan dia,nak melawan pulak.Yang kononnya boifren dia muka dah dekat² dengan tong sampah.Tengok gaya ada iras² mat rempit tak cukup zat.Datang pulak rumah aku nak ajak anak aku keluar.Suka hati bapak kau je nak ajak anak orang keluar.Aku memang dah prepare kayu pool dah nak sula budak laki ni kalau² ada kes kacau anak aku.Nasib baiklah budak lelaki ni pandai ambik hati.Dia hulur kat aku seratus dengan helmet buruk dia.Lepas tu , aku campak kayu pool tu kat tepi.Tak jadi nak sula.Dia pun dah mula pegang² buntut.Muka dah mula cuak.Aku sebagai bapak yang meesalee nasihat lah budak tu.

"Nak ,kalau nak bawak anak PakCik keluar.PakCik tak bagi.Tapi kalau nak jumpa boleh.PakCik tak boleh nak lepaskan anak PakCik sesuka hati.Kalau nak jumpa datang rumah PakCik."

Budak tu yang masih lagi pegang buntut ucap terimakasih kat aku dan mintak aku jangan sula dia.Lepas itu aku pun bincanglah dengan anak aku pasal kes keluar² tanpa keizinan ni.Tiba²..."Tang!!!!" kepala aku berdarah.Sedar² je dah pagi.Mak aku kejut bangun subuh tak bangun².Kena hentak dengan tukul.Aku mamai kejap.Lepas aku dah sedar,Aku rasa macam nak hentak lagi kepala aku dengan tukul.Watteheavun mimpi aku melalut sampai tahap macam tu.Memang bangang nak mampus.Aku bercinta pun tak pernah.Bela anak kucing pun tak pernah tiba² jadi bapak orang.Tapi yang musykilnya aku tak nampak pulak kelibat bini aku dalam mimpi tu.Ini lah mimpi mengarut yang agak masuk akal yang aku pernah mimpi.Yang lain tu lagilah mengarut.Mimpi jadi alien pun aku pernah rasa.Korang pernah? Haha.Nama pun mimpi.Mainan tidur.Ye dak?

6 comments:

S h i d a said...

Pelik nohh mimpi hang. hihi




Entri Terkini : Apo bondo ni jang?

kid said...

dah tiba2 ada mimpi mcm tu.haha.timekasih komen.

Farie said...

itu satu petanda kau dah wajib kawen... eh? aku mimpi kena keje vampire lah semalam....

kid said...

awal lagi aku nak kawin.mimpi vampire tu aku tak rasa lagi.mgkin hari ni kot.haha.kena gigit tak?

sameon kasirun said...

kadang2 mimpi yang sempurna membuat kite rase kita perlu berubah dari satu tahap ke 4 tahap teratas...ade hikmah mimipi diberikan...renung2 kan lah

kid said...

sameon- terima kasih.aku tengah nangis ni.tadah dalam baldi.